Generel info om skolen

Rækker Mølle Skolen er en af Ringkøbing-Skjern kommunes folkeskoler, og vi har ca. 120 elever i bh.kl.-6. kl.

Vi er en skole med en aktiv personalegruppe, nye tidssvarende IT-faciliteter og gode udendørsarealer.

"Vi er hele distriktets skole og flytter gerne undervisningen ud i vores lokale ”Naturens rige”".

I 2014 blev skolen totalrenoveret, og blev dermed opdateret med store lyse lokaler og nye møbler til eleverne. De nye flotte omgivelser skaber perfekte rammer til en skoledag, hvor der både skal være plads til fordybelse og bevægelse.

"På Rækker Mølle Skolen har vi en anerkendende og ressource-fokuseret tilgang med respekt for hinanden og mangfoldigheden, som grundlag for dannelse og uddannelse."

Til skolen er der knyttet en SFO (Smuthullet), der har ca. 55 børn fra 0.-3. klasse.

Skolens elever kommer fra Bølling, Sædding, Hanning og Finderup sogne.

Skolen i Skjern er overbygningsskole for Rækker Mølle Skolen.

"Det gode liv har mange udtryk, særlig vigtig i vores sammenhæng er: Relationer, selvværd, fysisk aktivitet, respekt og at gøre sig umage."

Rækker Mølle er en idyllisk beliggende vestjysk landsby i Ringkøbing Skjern Kommune. Her finder du blandt andet Rækker Mølle Gården, et rigt foreningsliv og et særdeles aktivt lokalsamfund.

Alle interesserede er velkomne til at kontakte skolen for yderligere oplysninger eller en rundvisning.