Om dagplejen

Børnehaven Lærkereden er en kommunal institution med børn i alderen fra 2,10 - 6 år.
Herunder hører også 5 kommunale dagplejere med 4 børn hver i alderen fra 6 måneder til 2,10 år. Vi er en del af Helheden Rækker Mølle Børnefirkløver. Helheden består af Dagplejen, Børnehaven, Skolen og Sfo'en.
I Rækker Mølle Børnefirkløver har vi et tæt samarbejde, som gerne skulle resultere i bedre overgange - og som meget gerne skulle komme netop jeres barn til glæde og gavn.

Vi arbejder overordnet ud fra en systemisk, narrativ og anerkendende tilgang, hvor vi tager udgangspunkt i det enkelte barn og dennes familie. Ringkøbing-Skjern Kommunes børne- og ungepolitik, samt det fælles børne- og ungesyn ligger til grund for vores pædagogiske arbejde..

Forældresamarbejdet vægtes højt og det daglige samarbejde bygges på - og opnås gennem - gensidig tillid og respekt for hinandens ideer og holdninger. Vi går efter de gode løsninger, sammen med forældrene - vi prioriterer derfor den daglige dialog højt.

Når barnet mødes af dygtige og anerkendende og ansvarlige voksne, motiveres det bedst til nytænkning og udvikling. Det pædagogiske arbejde består i at skabe læringsmiljøer, hvor barnet har optimale muligheder for at lære og udvikles, og vi har 5 dygtige, fagligt velfunderede og omsorgsfulde dagplejere i Rækker Mølle og omegn.

Der er mange fordele ved, at vælge den kommunale dagpleje i Rækker Mølle:

1. Det er den samme voksen, både morgen og aften.
2. Dagplejeren har tid og ro til det enkelte barn. Her er varme hænder hele dagen til tryghed, nærvær, leg og læring.
3. Dagplejeren har et nært samarbejde med det dagtilbud (Lærkereden), som børnene forventeligt vil fortsætte på efterfølgende.
4. Dagplejen har en ugentlig åbningstid på 48 timer
5. Dagplejerne mødes i Legestuegruppen en gang ugentligt. De mødes også en gang ugentligt i hallen. Her lærer de bla. kommende gæstebørn, at kende. Her lærer dagplejebørnene også, at 'begå' sig i en større gruppe.
6. Dagplejerene kommer på besøg i Børnehaven, dette intensiveres når et barn skal starte i børnehaven.
7. Dagplejeren har en bred viden vedr. små børns udvikling og behov
8. Dagplejeren er en god sparringspartner for dig som både ny og 'gammel' forældre
9. Dagplejepædagogen kommer på både planlagte og uanmeldte besøg hos dagplejeren. Altid med det formål at rådgive og vejlede, ift. børnegruppen, det enkelte barn og/eller forældresamarbejdet.

Hvis du interesseret i, at få dit barn i vores dagpleje, så kontakt os endelig enten pr. telefon eller mail.